W drugim kwartale 2023 r. gospodarki Azji były krajami o największej liczbie połączeń morskich, które mierzone są za pomocą wskaźnika LSCI (Liner Shipping Connectivity Index) – informują eksperci UNCTAD w najnowszym „Review of Maritime Transport 2023”.
Chiny, które z powodu spowolnienia gospodarczego mają mniejsze zapotrzebowanie na surowce energetyczne, z dużym zyskiem odsprzedają Europie gaz skroplony (LNG) kupowany w USA - informuje w poniedziałek dziennik "Wall Street Journal".
47 milionów TEU – oto wynik portu kontenerowego Yangshan Deep-water Port w Szanghaju za rok 2021.
O konkurencyjności, a więc możliwości dalszego rozwoju portów morskich i żeglugi zadecydują: digitalizacja i ochrona środowiska. W świecie globalnym nie da się utrzymać konkurencyjności bez innowacyjnych narzędzi wymiany informacji, niezbędnych dla zbudowania sprawnego i bezpiecznego łańcucha dostaw, a ochrona środowiska, jest nieodłącznym, wielopłaszczyznowym efektem ich wykorzystania, niezależnie od „zielonych” technologii specjalnie dedykowanych tym sektorom transportu morskiego.
Największy na świecie zautomatyzowany terminal kontenerowy Yangshan Deep Water Port już otwarty. Uroczystość odbyła się w niedzielę w Porcie Szanghaj. Zdolność przeładunkowa terminalu to docelowo 6,3 mln TEU.
Szanghajski port przeładował w 2017 roku ponad 40 milionów TEU bijąc tym samym własny rekord z poprzedniego roku.
W Chinach Yangshan Deep Water Port, największy na świecie zautomatyzowany terminal kontenerowy, rozpoczął próbne operacje. Obiekt jest częścią portu w Szanghaju. Początkowo obsłuży 4 mln TEU.
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską